Zaprtost lahko učinkovito odpravimo z dodatnim prehranskim vnosom vlaknin. Vlaknine povečajo volumen himusa (feces), kar zmanjša tranzitni čas in izboljša peristaltiko.

konstipacija-rss

Dodatno dovajanje vlaknin pri dnevni prehrani vključno z rezistentnim škrobom izboljša peristaltiko.

Zaprtost zdravimo na naraven način brez nepotrebnih zdravil. Naravno prehransko zdravljenje konstipacije se bazira predvsem na vlogo ustreznega vnosa prehrane bogate z vlakninami in tekočine.

V poprečju zaužijemo 15 g vlaknin dnevno, medtem ko so priporočene količine za odrasle: 25 – 35 g dnevno (10 – 13 g  na 1000 kcal).

Da dosežemo ciljni vnos 35 g vlaknin, moramo dnevno dodatno zaužiti dve živili z visoko vsebnostjo vlaknin.

Zaprtost odpravimo na naraven način:

  • uživamo polnozrnate izdelke iz pšenice, rži, ovsa in otrobov
  • zamenjamo krompir in beli riža s polnozrnatim rižem
  • uživamo raznovrstne žitarice: ječmen, oves, pira, kamut, kvinoja
  • zamenjamo belo pšenično moko s polnozrnato
  • namesto sadnih pijač, uživamo zelenjavne in sadne smoothije
  • sadje in zelenjavo pojemo s celim olupkom
  • povečamo vnos tekočine na 8 kozarcev dnevno

 

zaprtost-prehranske-vlaknine-dietetik

Vlaknine v obliki prehranskega dopolnila

Ko povečamo vnos vlaknin, moramo povečati tudi vnos tekočine na najmanj 2 litra dnevno (8 – 10 kozarcev dnevno).

Pri lajšanju konstipacije je priporočljivo uživanje probiotikov in prebiotikov. Vnos fruktanov (inulin) in fruktooligosaharidov, katere najdemo v pšenici in mlevskih izdelkih (kruh, žita, testenine), lahko dodatno zmehčajo feces.

Čeprav je najboljši vir vlaknin prehrana, lahko imajo nekatere skupine posameznikov, predvsem starejši, večje koristi, če obogatijo dnevno prehrano z vlakninami v obliki prehranskega dopolnila.