Kalij je eden od najpomembnejših mineralov za človeka in je nujno potreben za normalno delovanje organizma.

Kalij je zelo pomemben pri biokemičnih reakcijah v celicah, kjer ima številne vloge. Sodeluje pri sintezi proteinov in metabolizmu ogljikovih hidratov, poleg tega je potreben pri rasti in izgradnji mišic.

Pomemben je v vseh celicah, kot tudi pri procesih, ki omogočajo prenos impulza po živčnih celicah (akcijski potencial).

Skupaj z natrijem uravnava ravnovesje vode ter kislinsko – bazično ravnovesje v krvi in tkivih.

Električni potencial, ki ga ustvarjajo natrij – kalijeve črpalke (prenašalne membranske beljakovine delujejo kot črpalke, črpajo ione skozi membrano proti koncentracijskemu gradientu) so odgovorne za uravnavanje srčnega utripa in krčenja mišic.

Pomanjkanje kalija v telesu

Utrujenost je lahko posledica pomanjkanja minerala kalija

Človeško telo nima mehanizma, ki bi omogočal shranjevanje kalija. Tudi kadar ga v telesu primanjkuje, oziroma je vnos s hrano zmanjšan, ga ledvice še naprej izločajo. Ker je delovanje srca in živčnega sistema odvisno od kalija, je nujno potrebno, da se z dnevno prehrano zagotovi potreben vnos.

Pomanjkanje minerala je bolj pogosto pri starejših ljudeh in tistimi s kroničnimi boleznimi. Nekatere pogoste težave povezane s pomanjkanjem so: hipertenzija, srčno popuščanje, aritmija, utrujenost, depresija in druge. Driska, bruhanje in druge prebavne težave, prav tako pospešujejo izplavlanje kalija iz telesa.

Viri kalij v prehrani

Da se izognemo omenjenim bolezenskim stanjem, moramo neprestano telesu dovajati ustrezne količine kalija.

Kalij vsebujejo številne vrste zelenjave in sadja, največ ga vsebujejo: zelena listnata zelenjava – kot so špinača, peteršilj in solate, brokoli, grah, fižol, paradižnik in krompir.