Med letom 1960 in 1970 je bilo opravljenih več študij, katere so dokazale večjo učinkovitost oziroma izgubo telesne mase z uporabo ketonske diete v primerjavi z nizko maščobno dieto.

V študijah so primerjali rezultate diet, ki so vsebovale enako energijsko vrednost, kar kaže na dejstvo da “kalorija ni kalorija”. Zelo malo nadaljnih študij je bilo opravljenih od takrat, vendar v zadnjem času je razvidno iz novejših kliničnih raziskav, katere so prednosti ketonske diete.

Ketonska dieta temelji na nizkem vnosu ogljikovih hidratov in sicer manj kot 20 gramov dnevno. V zadnjih letih priljubljenost diete narašča, predvsem zaradi njene učinkovitosti.

Ketonske diete se pogosto poslužijo obiskovalci fitnes centrov in profesionalni tekmovalci v bodybuildingu. Učinkovitost diete pri izgubi telesne maščobe, pridobiva pri splošni populaciji priznanje kljub skromni znanstveni podpori.

ketonska dieta

Vir slikovnega materiala: http://www.melissasarahwee.com/2013/05/the-cyclical-ketogenic-diet.html

Negativna plat

Zaradi zmanjšane razpoložljivosti glukoze in povečani sintezi ketonskih telesc, se pojavi stanje ketoze. Takšno stanje, označuje prisotnost ketonskih telesc v serumu in urinu (ketonuria). Ketoza nastane pri vnosu ogljikovih hidratov manjšem od 40 gramov dnevno.

Medtem ko raziskave kažejo na učinkovitost in relativno varnost nizko holesterolne ketonske dieti, je kljub temu potrebna previdnost, vsekakor pa svetujemo strokovno vodenje kvalificiranega strokovnjaka.

Hitro ali počasno hujšanje?

Čeprav je splošno priporočljiva enakomerna stopnja hujšanja, prav vse raziskave ne podpiraje te trditve.

V študiji so ugotovili, da so posamezniki na ketonski dieti v osmih tednih izgubili isto količino telesne maščobe, kot tisti na dieti z zmanjšano kalorično vrednostjo v sedemnajstih tednih.

Analize so pokazale, da višja stopnja izgube maščobe v krajšem času pozitivno vpliva na dolgoročno ohranjanje telesne teže.