Pravilna izbira shujševalne diete je pomemben dejavnik, ki bo vplival na izgubo telesne teže. Znane so različne alternativne diete osnovane na podlagi “manj zaužite hrane in več fizične aktivnosti”, vendar je potrebno upoštevati tudi hranilno sestavo makro-hranil. Med makro-hranila uvrščamo beljakovine, maščobe in ogljikove hidrate, njihovo razmerje v obroku pa lahko vpliva na lakoto in zaužito količino hrane.

Splošno sprejeta strategija temelji na relativno visoki vsebnosti ogljikovih hidratov (OH) in nižji vsebnosti maščob, vendar izsledki raziskav dokazujejo, da slednje doprinese le skromno izgubo rezerv maščobe.

Diete z omejitvijo ogljikovih hidratov

Kljub navzkrižnemu si mnenju zanimanje za diete z nizko vsebnostjo OH v zadnjih letih narašča. Ketonska dieta se je pogosto izkazala kot uspešna strategija pri hujšanju ter zdravljenju hiperlipidemije in nekaterih drugih srčno-žilnih dejavnikov tveganja.

Mediteranska dieta, katera velja za “optimalno dieto”, vključuje razmeroma velike količine rafiniranih – enostavnih ogljikovih hidratov. Prednost omenjene diete ni v samih živilih, temveč v relativno majhnih obrokih in zdravem življenjskem slogu, ki je značilen za mediteransko področje.

Prednosti ketonske diete

Študije, ki so bile opravljene z različnimi dietami, kažejo boljše rezultate v prid ketonski dieti v primerjavi z nizko maščobno dieto. Zmanjšanje lipidov in nivo inzulina v krvi je primerljiva pri obeh dietah, vendar v nekaterih primerih se pripisuje večji uspeh ketonski dieti.

Čeprav se shujševalne diete z nizko vsebnostjo OH razlikujejo od popularne Atkinsonove pa vse do ketonske diete, glede na količino OH, lahko le kontrolirane študije dokažejo metabolni učinek posamezne shujševalne diete. Zaenkrat lahko le potrdimo, da je omejitev OH pomemben dejavnik pri uspešnem hujšanju.